Múltkor a könyvelő azt mondta, kezdjem el olvasgatni a magyarorszag.hu portált, itt minden infó megvan ami nekem kell. Az is kiderült, hogy egyéni vállalkozó leszek, ezt eddik az önkormányzatnál kellett személyesen bejelenteni. Viszont ma már 2011-et írunk, állítólag interneten is elindítható a folyamat. Uccuneki:
Nekem ez a hosszú URL cím kell: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/ugyek/410009/Vallalkozasi_formak20091202.html?ugy=egyvallmuk.html#topicissue
Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése elektronikus úton ügyfélkapun keresztül, vagy személyesen kezdeményezhető.
Én nem használtam soha, de ha jól tudom ez úgy van hogy regisztrációkor töltöd ki a lapot, és nyomod a küldés gombot, akkor “keresi” a már telepített aláíró lófaszt ez az (sxd biszbasz).
Elvileg erre akar célozni a leírásnál: “Az SDX browser edition regisztrációkor automatikusan letöltődik az ugyfelkapu.magyarorszag.hu oldalról és meg lehet kezdeni a telepítést!”
Csodálkoznék ha sikerülne :)))
jaja ez az a sdx browser, de nincsen semmi automatikus telepítés. súgót találtam hozzá, ott vannak screenshotok, de letöltés nincs.
Én is utána néztem a dolgoknak, csak mert nem szeretek tudatlan lenni :D Az a tényállás, hogy ez a szoftver kizárólag INTERNET EXPLORER alatt fog letöltődni automatikusan (“Az elektronikus aláírás jelenleg csak Internet Explorer alól érhető el, más böngészővel nem működik együtt az SDX Browser Edition Aláíró Alkalmazás.”), ActiveX formában (ha jól emlékszem). Majd miután települt a szoftver és a Windows tanúsítványtárolójába beleírta magát, az után lehet használni a digitális aláírás funkciót. DE ez az egész csak úgy működik rendesen, hogyha az ember vásárol egy személyes aláíró tanúsítványt valamelyik ezzel foglalkozó cégnél (pl.: Netlock) majd ezt felhasználva tud aláírni. Azonban ennek elég jó ára van és csak annak éri meg, aki sűrűn használja több oldalon is ezt a lehetőséget. Részletesebb leírás itt: http://index.hu/tech/net/ugyfel060330/
[…] Azt már tudjuk, hogy elektronikusan is el lehet indítani vállalkozásunkat. Ehhez ügyfélkapu regisztrációra van szükség. Be kell menni az okmányirodába, a recepción mondani kell, hogy egy ilyen regisztrációra van szükségünk. A köz szolgája pedig ad egy időpontot, és elmondja, hogy személyi igazolvány, lakcímkártya és egy e-mail címre lesz majd szükségünk. Én jövő hétre kaptam időpontot… […]
Bejegyzések // Kommentek.